Tuesday 31 January, 2012

বিহুগীত


                                 
        প্ৰতিটো জাতিৰে নিজা নিজা সংস্কৃতি অথবা পৰম্পৰাৰ মাজেৰে জাতিটোৰ জাতীয় সত্তা প্ৰতিভাত হয় । বিহুগীত অসমীয়া লোক সাহিত্যৰ এটি অমূল্য সম্পদ বিভিন্ন জনগোষ্ঠীৰ মিলনভূমি এই অসম দেশ । ইয়াৰ বুকুত আছে জাতিৰ প্ৰাণৰ স্পন্দন আৰু সমাজৰ প্ৰতিচ্ছবি ।
         বহুগীত বুলিলেই মনটোৱে ঢাপলি মেলে ৰঙালী বহুৰ সময়ৰ নৃত্য-গীতৰ কথা ।বহাগ বিহু বা ৰঙালী বিহু যে আমাৰ অসমীয়াৰ প্ৰাণ স্বৰুপ তাক বিহুগীততেই প্ৰকাশ পাইছে-
                অতিকৈ চেনেহৰ       মুগাৰে মহুৰা
                     তাতোকৈ চেনেহৰ মাকো,
                তাতোকৈ চেনেহৰ       বহাগৰ বিহুটি
                    নেপাতি কেনেকৈ থাকো ।
        বিহুৰ উৎপতি আৰু ইতিহাস সম্পৰ্কে পণ্ডিতসকলৰ মাজত মতাদৰ্শৰ সীমা নাই । প্ৰাচীন কালত বিহুনৃত্যক যৌনমিললৰ সহায়ক বুলিয়ে এই নৃত্য-গীত কৰা হৈছিল । এই নৃত্য-গীতত আনন্দ অনুভূতিৰ প্ৰকাশ পায় দৈহিক চঞ্চলতাৰ মাজেদি । এনে নৃত্য-গীতত অশ্লীল তাৰ গোন্ধ আছে । লোক বিশ্বাস যে নাৰী আৰু পুৰুষে কৃষিক্ষেত্ৰত নৃত্য-গীত কৰিলে কৃষিৰ উৰ্বৰতা বৃদ্ধি হয় । এনে যৌনগন্ধী নৃত্য-গীতবোৰেই কিছু নীতি-নিয়মৰ বশৱতী হৈ উৎসৱলৈ পৰিৱৰ্তিত হল ।
     বিহুগীতৰ বিষয় বস্ত হল প্ৰেম । বিহুগীতত প্ৰেম আৰু নাৰী সৌন্দৰ্যৰ বৰ্ণনা আছিল অলংকাৰ স্বৰুপা । সেয়ে বিহুগীতত কৰা নাৰীৰ সৌন্দৰ্যৰ বৰ্ণনাক কিছুমানে অশ্লীল বুলিও বিবেচনা কৰে ।
     বিহুগীতবোৰ যৌৱনৰ গীত আৰু সেয়ে প্ৰথম যৌৱনত ভৰি দিয়া ডেকা-গাভৰুৰ আশা-আকাংক্ষাবোৰ স্বতঃস্ফৰ্তভাৱে নিগৰি ওলাই আহে বিহুগীতৰ মাজেদি । প্ৰথম দৰ্শনত দেহ-মন ইতলা হোৱা চেঙেলীয়া গায়—
              প্ৰথমে চালো মই            চকুয়ে চকুয়ে
                        দ্বিতীয়ে চিনাকি হলো,
               তৃতীয়ে লাহৰি                 পিৰীতি কৰিলো
                      কিনো খাই তোকে পাহৰো ।
     বিহুগীতৰ মাজেৰে প্ৰকাশ পায় প্ৰেমিক-প্ৰেমিকাৰ সংকল্প লোৱাৰ কথা ।ইজনে সিজনক লগ এৰিব নোৱাৰৰ কথা, আপোন কৰি পোৱাৰ বাবে কঠোৰ সংকল্প লয় প্ৰেমিকে ।
                                                    
           দিখৌ নৈ এৰিব               পাৰো মই লাহৰী
                    জাঁজী নৈ এৰিব পাৰো,
           তোমাৰ ভাৱনা                 এৰিব নোৱাৰো
                    নেখাইয়ো থাকিব পাৰো ।
                                                     

           হালৰে বেছিম মই              লাকৈ কজলা
                         গোহালিৰ বেছিমে গাই,
           তেওঁ যদি ধনেৰে       চেনাই জোৰাব নোৱাৰো
                         বেচিম সোদৰৰ ভাই ।

         বিহুগীতত বিভিন্ন ধৰণে নাৰীৰ সৌন্দৰ্যৰ বৰ্ণনা কৰি আহিছে । প্ৰেমিকাৰ ৰুপ বৰ্ণনা কৰি আহিছে । প্ৰেমিকাৰ ৰুপ বৰ্ণনা কৰি বিহুবা ডেকাই গায় –
          তোমাৰ বুকুত দুটি          যৌৱনৰ টোপোলা
                             ৰিহা দি থৈছা ঢাকি,
          দেখিলে লাহৰী                 সহিব নোৱাৰো
                         দেহাই কৰে উজনি ভাটি ।
         কঁকাল খামুচীয়া               গাল গোলপীয়া
                          তুমি কোন সৰগৰ পৰী,
           কজলা চকুৰে                  পদুমি খোজেৰে
                         নিলাহি মন মোৰ হৰি ।

          উজাই চালো মই           ভটিয়াই চালো মই
                       তোমাৰ মান শুৱনী নাই,
           দেৱে ঐ মাৰিব              মনিছে মাৰিব
                     তোমাৰ জানো অকলে পাই ।
                                                 
                             

No comments:

Post a Comment